Kebaikan Minum Air Halia Dalam Diri



 Pengetahuan untuk umum, Halia bukan saja untuk bahan masakan atau Sup tapi halia juga bole diminum terus dengan cara merebus halia atau merendam halia yang dihiris ke dalam air panas.

Antara kebaikan halia :

1. Mengurangkan Batuk


 Amalkan 3 kali sehari untuk di minum ketika tekak sakit atau waktu penyakit batuk datang. Cara ini ramai yang melakukan untuk mengurangkan dan menghilangkan batuk dengan cepat.

2. Membuang Angin Dalam Perut


 Kadang bila kita bangun pagi atau terlebih lama dalam keadaan sejuk, badan kita akan terasa lemah dan angin mudah masuk dalam badan kita. Cara untuk membuang angin dalam badan boleh di lakukan dengan cara minum air rebusan halia. Pastikan air halia dalam keadaan panas. InsyaAllah Angin dalam badan akan keluar dengan segera. Di lakukan ketika perut masuk angin.

3. Mencuci Usus dalam badan


 Kita kurang mengetahui kelebihan sebenar air halia ini. Kadang sesetengah orang memang sukar untuk meminum air halia.. Namun ini lah kelebihan besar kadungan halia yang boleh membersihkan usus dalam badan kita.

4. Membuang Lemak


 Kelebihan ini juga harus diketahui kepada orang yang mempunyai lemak berlebihan yang mana ingin mengurangkan lemak dalam badan. Amalkan selalu untuk meminum air halia dan lakukan sedikit senaman.


Semoga artikal ini boleh dijadikan manfaat bagi kita. Benda yang baik kita kongsikan bersma

Comments

Popular posts from this blog

Cara Mengesan Minyak Enjin Tiruan

Doa Yang Diajar Nabi Kepada Anas Bin Malik Sehingga Menjadi Seorang Yang Kaya Raya

Telefilem Arafah TV3